Info til lejere
Her kan du finde praktisk info omkring dine lejeforhold m.m.

Det hele er med forbehold for ændringer. Vi forsøger at holde informationerne så opdaterede som muligt. Kontakt Erik Sørensen Byg A/S direkte, hvis du er i tvivl om noget, der relaterer til dine lejeforhold osv.

Parkering

Parkeringspladserne på Digmannsvej samt Limfjordsvej er almene, kommunale pladser. Det hænder, at der er parkeringskontrol. Det betyder, at man ved at parkere ulovligt også risikerer at modtage en parkeringsbøde eller parkeringsafgift.

Du kan læse mere om parkeringsreglerne i Aalborg Kommune her: P Nord

Der er også parkering i gåden bag den østlige karré. Her kan man af udlejeren få et parkeringsbevis til én bil, så man kan holde der gratis.

Vaskeri

Der er et fælles vaskeri i kælderen på Limfjordsvej nr. 24.

Hoveddøren er altid låst, så det kræver en adgangskode for at komme ind.

Man betaler med vaskepoletter, som kan købes af viceværten.

Det koster pt. 25 kr for et sæt poletter (1 vaskepolet og 1 tørrepolet).

Der er ikke tidsbestilling, så det er først til mølle.

​Vaskeriet har tre nye vaskemaskiner og to tørretumblere.

Der er normalt aflåst torsdag formiddag samt alle dage fra omkring kl. 21 til 8 om morgenen.

Hvis maskinerne ikke virker, så skal du informere udlejeren herom.

Erik Sørensen Byg a/S

Solsikkens to boligkarreer er ejet og administreret af Erik Sørensen Byg A/S, der holder til i Gistrup.

De har eksisteret siden 1982 og ejer i dag over 400 lejligheder og har fem ansatte.

Erik Sørensen Byg står også bag Fjordpynten, som er det store byggeri med skrå tag, der er i den østlige ende af Stigsborg-området. Det er der, de nu har hovedkontor.

Her er et link til deres hjemmeside: https://es-byg.dk/husorden/

Husorden

Erik Sørensen Byg A/S har udarbejdet en husorden, der bl.a. gælder for Solsikkens indbefattede lejemål.

Du kan læse dem her: http://www.es-byg.dk/Husorden.9.aspx

B-Ordning

Nogle af lejemålene i de to boligkarreer har en B-ordning tilknyttet. Det er en ordning, hvor lejeren hver måned indbetaler et mindre beløb til en vedligeholdelseskonto, der gælder det specifikke lejemål. Når lejligheden er opsagt til fraflytning, kan der ikke længere disponeres over beløb, som står på lejlighedens vedligeholdelseskonto. Vedligeholdelsesbeløbet kan derfor kun bruges før en opsigelse. Beløbet følger lejemålet og ikke lejeren. Dem der har boet her længe, kan have mange tusinde kroner stående på denne konto - nogle på den anden side af 30.000 kr.

Læs mere i din lejekontrakt omkring hvad det indebærer - både hvad angår det indbetalte beløb og, hvordan du forholder dig ved fraflytning.

Du kan også henvende dig til udlejeren og anmode om en status på din konto.

Lejernes LO

Lejernes Landsorganisation varetager lejeres rettigheder i forbindelse med lejemål og tilbyder rådgivning m.m.

Beboerforeningen Solsikken er som helhed ikke medlem af LLO, så det er indtil videre dit eget ansvar som lejer at være medlem heraf, hvis du ønsker det.