Beboerforeningen SOlsikken

Beboerforeningen Solsikken blev stiftet i 1999, så den kan i 2024 fejre 25 års jubilæum.

Solsikken repræsenterer beboerne i byggeriet på Digmannsvej og delvist Limfjordsvej i Nørresundby.

Hensigten med foreningen er primært at hjælpe med at lave aktiviteter samt hygge- og tryghedsskabende tiltag for boligområdets beboere.

Samtidig er det også beboerforeningens opgave at indgå i et formaliseret samarbejde med ejendommens ejer - i dette tilfælde Erik Sørensen Byg A/S.

Foreningen er til for beboerne. Hvis du bor i en af de to boligkarréer, der er på hjørnet af Digmannsvej og Limfjordsvej, så er du automatisk medlem af Beboerforeningen Solsikken.

Foreningen har ikke været aktiv de sidste mange år.

Vi håber, at I vil være med til at bakke op omkring foreningen og dens initiativer.

Økonomi og kontingent

Beboerforeningen Solsikken repræsenterer 76 lejemål. Alle lejemål betaler et obligatorisk månedskontingent på 20 kr.

Det giver en årlig indtægt på 15-18.000 kr alt afhængt af, hvor mange ledige lejligheder, der har været i perioden.

Dette beløb kan så bruges på aktiviteter og tiltag, der er af social, tryghedsskabende eller forskønnede karakter.

Beløbet kan ikke bruges på istandsættelse af lejligheder eller andet, der enten er lejerens eller udlejerens egen opgave.

Tidligere har der bl.a. været arrangeret fællestur til Fårup Sommerland og bowlingture.

Foreningen har langt over 100.000 kr stående på kontoen. På et tidspunkt stod der over 170.000 kr. Pengene må ikke bruges på renovation og andet, som normalt er udlejerens opgave.

Solsikkens bestyrelse

Solsikken fik d. 31. marts 2022 en ny bestyrelse.

Bestyrelsen har konstitueret sig således:

Bestyrelsesformand: ?

Kasserer: ?